неділя, 24 листопада 2019 р.

      Вміння критично мислити вважають найпотрібнішою навичкою майбутнього. Це допомагає учням аналізувати інформацію, доцільно використовувати набуті знання та обґрунтовувати свою думку. Діти вчаться висувати власні припущення, ставити влучні запитання і розрізняти факти та сумнівні гіпотези. Ось приклад застосування методики розвитку критичного мислення на уроках у початковій школі.
                                                                Кола Вена

   Цю методику найкраще використовувати для порівняння двох понять або предметів. Її можна зобразити за допомогою схеми: два кола, що перетинаються між собою. Кожне коло означає окреме поняття, місце перетину — це спільні властивості обох понять. https://osvitoria.media/experience/4-metody-rozvytku-krytychnogo-myslennya-u-pochatkovij-shkoli/



   За допомогою цієї діаграми можна порівнювати літературних героїв, явища природи, величини.
   Наприклад, на уроці математики за допомогою кола Вена зіставимо дві геометричні фігури: прямокутник і квадрат. Тоді до властивостей цих фігур запишемо формули, за якими обчислюють їхні периметри. До спільного запишемо, що це пласкі геометричні фігури і в кожної є чотири сторони.
   На уроці природознавства можна таким чином порівняти птахів і комах, море та озеро. На уроках української мови — іменник та прикметник, словосполучення і речення. Діаграма Венна допомагає учням з різних сторін розглядати предмети чи явища і знаходити відмінності між суміжними поняттями.
    Ми використали кола Вена на уроці розвитку зв'язного мовлення. Тема уроку - "Мої улюблені домашні тварини". Учні визначали спільні й відмінні ознаки собак і котів. Прикіплювали кружечки з написами у відповідних колах. Потім зобили висновок щодо особливостей цих тварин. Дітям дуже сподобався такий метод.
















Немає коментарів:

Дописати коментар